Thinking Critically about Canadian Landscapes

#139
Year: 
2018
Recipient: 
Heather Braiden, Marcella Eaton, Susan Herrington, Karen Landman, Alissa North, Beverly Sandalack, Nicole Valois
Amount: 
$5500

EN_   A disciplinary conversation on the status of education and research in Canadian Schools of Landscape Architecture_ phase 1

10/18 Photographs were taken by Moin Hassanzadeh during the Land | Terre Design Research Network Colloquium held at the University of Manitoba (October 26th to 28th, 2018).

EN_ The geographical distance between Canada’s landscape architecture schools poses a barrier to advancing knowledge and collaborating on research projects. A multi-researcher presentation, Crosscountry Check-up: A transect of landscape architecture research across Canada, at the 2017 World Design Summit in Montreal (WDSM) was an essential first step in conquering the spatial divide and addressing links between research, education, and landscape architecture. The WDSM presentation focused on what types of research questions educators ask and how they reinforce learning in both studio and classroom. At the conference, researchers shared limited surveys of what lies behind their regional and pedagogical approaches to landscape architecture. The presentation generated much discussion. 

We intend to continue the conversation to address common research questions, and reveal the potential for more informed and collaborative research. The goal is to create a forum for this discussion on landscape architecture research and education in Canada and form the foundation of a research group. With a nationally developed research network, landscape architecture research across the country can advance agendas and, most importantly, assist professionals by critically examining many of the pressing issues currently facing Canadian society and the environment. 

The work of the research professors is continuing a second phase as outlined in phase 2 of this project > Grant #151


FR_ Penser de façon critique aux Paysages Canadiens : Un débat disciplinaire sur l’état de l’éducation et de la recherche dans les écoles canadiennes d’architecture de paysage

FR_ La distance géographique qui existe entre les diverses écoles d’architecture de paysage du Canada constitue un obstacle à l’avancement des connaissances et à la collaboration sur des projets de recherche. Une présentation intitulée « Crosscountry Check-up : A transect of landscape architecture research across Canada » qui a été donnée par plusieurs chercheurs au Sommet mondial du design 2017 à Montréal (SMDM) était une première étape essentielle pour surmonter la fracture spatiale et aborder les liens entre la recherche, l’éducation et l’architecture de paysage. La présentation donnée au SMDM portait sur le type de questions de recherche que se posent les éducateurs et sur la façon dont ils renforcent l’apprentissage en atelier et en classe. Lors de la conférence, les chercheurs ont échangé des enquêtes limitées sur ce qui se cache derrière leurs approches régionales et pédagogiques de l’architecture de paysage. La présentation a généré beaucoup de discussions. 

Nous avons l’intention de poursuivre le débat pour aborder des questions de recherche communes et révéler le potentiel d’une recherche plus documentée et collaborative. L’objectif est de créer un forum de discussion sur la recherche et l’éducation en architecture de paysage au Canada et de constituer la base d’un groupe de recherche. Grâce à un réseau de recherche développé à l’échelle nationale, la recherche sur l’architecture de paysage dans les différentes régions du Canada peut faire progresser les programmes et, surtout, aider les professionnels en examinant de façon critique bon nombre des problèmes urgents auxquels la société canadienne et l’environnement sont confrontés. 

Notre plan de projet consiste à réunir des professeurs de recherche pour préparer un atelier qui se déroulera simultanément dans chacune des écoles. Il sera ainsi possible de documenter de façon collective les défis et les occasions qui existent.


UPDATES / MISES À JOUR 

19.05.07/ The geographical distance between Canada’s landscape architecture schools poses a barrier to advancing knowledge and collaborating on research projects. The project plan was to bring research professors together to design a studio that occurs at each of the schools simultaneously.   We anticipate the results will be documentation of what challenges and opportunities there are as a collective.

19.05.07 / publication Land|Terre article about initiative in Landsapes Paysages, Spring 2019