EarthTones

#177
Year
Recipient
Aliza Sovani
Amount
$4,750

EarthTones is an environmentally-focused digital content hub. Founded by sisters, Aliza (a Landscape Architect) and Aliya (an Environmental Journalist) aimed to combine their skill sets to disrupt the polished euro-centric style of environmental storytelling. EarthTones, as a content hub for environmental communications, has been developed in response to the Landscape Architecture Foundation Diversity, Equity and Inclusion Call-to-Action on targeted outreach to the next generation.

EarthTones uplifts interdisciplinary environmentally-focused storytellers from around the world, using handheld mobile devices, as the central medium for creation and consumption of content. It gives a look inside global cultural landscapes, amplifying historically underrepresented voices and bringing new perspectives on decolonization within the field of design, as well as the history of our environment and our relationships to it. Pressing information is no longer restricted to the academic elite, but -  through the EarthTones content hub - can now reach the masses who tend to consume short, faced-paced, and easy to understand, digital stories.

Inspired by the Canadian Landscape Charter core principles, the content will be appealing to many demographics, but our hope is to be extremely accessible to a young BIPOC audience. The reason for this focus lies in current data which indicates that communities of colour are most impacted by environmental issues and the climate crisis, and they are statistically less knowledgeable about it. We believe knowledge is power in order to uproot systems of oppression and we want to close that gap.


EarthTones est un centre de contenu numérique axé sur l'environnement. Fondé par deux sœurs, Aliza (architecte paysagiste) et Aliya (journaliste spécialisée dans l'environnement), EarthTones a pour but de combiner leurs compétences afin de perturber le style eurocentrique de la narration environnementale. EarthTones, en tant que centre de contenu pour les communications environnementales, a été développé en réponse à l'appel à l'action de la Fondation d'architecture du paysage sur la diversité, l'équité et l'inclusion, sur la sensibilisation ciblée de la prochaine génération.

EarthTones fait appel à des conteurs interdisciplinaires du monde entier, axés sur l'environnement, qui utilisent des appareils mobiles de poche comme support central pour la création et la consommation de contenu. Il donne un aperçu des paysages culturels mondiaux, amplifie les voix historiquement sous-représentées et apporte de nouvelles perspectives sur la décolonisation dans le domaine du design, ainsi que sur l'histoire de notre environnement et de nos relations avec lui. Les informations urgentes ne sont plus réservées à l'élite académique, mais, grâce au hub de contenu d'EarthTones, elles peuvent désormais atteindre les masses qui ont tendance à consommer des histoires numériques courtes, rythmées et faciles à comprendre.

Inspiré par les principes fondamentaux de la Charte canadienne du paysage, le contenu sera attrayant pour de nombreux groupes démographiques, mais nous espérons qu'il sera extrêmement accessible à un jeune public d'origine mixte. La raison de cette orientation réside dans les données actuelles qui indiquent que les communautés de couleur sont les plus touchées par les problèmes environnementaux et la crise climatique, et qu'elles sont statistiquement moins bien informées à ce sujet. Nous pensons que la connaissance est un pouvoir qui permet de déraciner les systèmes d'oppression et nous voulons combler ce fossé.