Literature Review on Therapeutic Gardens and Designing for Autism Spectrum Disorder

#147
Year: 
2019
Recipient: 
Emily Thorpe (student intern) with Virginia Burt
Amount: 
$2,000

Morgan's Garen at Monarch Lifeworks, GARDEN MASTER PLAN / Virginia Burt Designs

Literature Review of Available Research on Therapeutic Gardens and Designing for Autism Spectrum Disorders 

Emily Thorpe (student intern) with Virginia Burt, FCSLA, FASLA of Virginia Burt Designs Landscape Architecture / Grant $2,000

EN_

The intent of this research is to expand conceptions of universal design by accommodating the needs of neurological-diverse populations, including those with Autism Spectrum Disorders (ASD), in landscape and therapeutic garden design. Through the review of existing literature on therapeutic gardens, this research intends to increase awareness of the benefits of the natural environment. By reviewing literature on ASD, this research intends to distill design principles that further current recommendations on designing for human diversity.

The intent is to apply this research and resulting design principles to a healing garden project dedicated to people with ASD in a day program at Monarch School – for adults with ASD to be designed by Virginia Burt. It will be an application of the principle of People, Place and Program. It is this synergy that makes a healing garden truly beloved in relation to maintenance and long term health and wellness both of the environment and the people using it.

The results of the research and project will be shared widely via presentations and publications in the hopes that many others can benefit from the research and make spaces more accessible to all.  


Revue des recherches disponibles sur les jardins et le design thérapeutiques pour les troubles du spectre autistique 

Emily Thorpe (étudiante stagiaire) avec Virginia Burt, AAAPC, FASLA Virginia Burt Designs Landscape Architecture / Bourse 2000 $

FR_

L’objectif de cette recherche est d’élargir les conceptions du design universel en tenant compte des besoins des personnes ayant des problèmes neurologiques, dont les troubles du spectre autistique (TSA), dans le design des jardins paysagers et des jardins thérapeutiques. En examinant la littérature existante sur les jardins thérapeutiques, cette recherche vise à faire connaître les avantages de l’environnement naturel. En examinant la littérature sur les TSA, cette recherche dégagera les principes de design qui tiennent compte de la diversité humaine.

L’objectif est d’appliquer les principes de design qui émaneront de cette recherche dans un projet de jardin thérapeutique à la Monarch School qui accueille des adultes atteints de TSA. Le projet sera réalisé par Virginia Burt. Ce sera une application du principe « People, Place and Program ». C’est cette synergie qui fait du jardin thérapeutique un bien-aimé en matière d’entretien, ainsi que de santé et de bien-être à long terme, tant pour l’environnement que pour les personnes qui l’utilisent.

Les résultats de la recherche et du projet seront largement diffusés dans le cadre de présentations et de publications dans l’espoir que de nombreux autres utilisateurs pourront tirer parti des résultats de la recherche, et afin de rendre les espaces plus accessibles à tous.