The purpose of the landED Green Guide is to provide a landscape sustainability document that supports Canadian schools in understanding and maintaining their outdoor learning space. We aim to take the traditional landscape handover document and reframe it for accessible, long-term school use.
Landscape projects at schools are championed by passionate teachers and parents. A high rate of turnover in these parties results in new community leaders missing information about the original landscape design intentions. The guide will act as a connecting thread between generations as students graduate, and their parents move on to join other councils. It will help new teachers become acquainted with their space when staff change schools. It will also offer activity suggestions to teacher candidates whose time with a class is limited.
It is our hope that the landED Green Guide inspires landscape stewardship in educators, parents, and students, by expanding the base of knowledge keepers. By sharing the guide, the spirit of the landscape architect will remain in the schoolyard space, long after we have completed our contracted work.
L'objectif du Guide vert landED est de fournir un document sur la durabilité du paysage qui aide les écoles canadiennes à comprendre et à entretenir leur espace d'apprentissage extérieur. Nous voulons prendre le document traditionnel de remise du paysage et le recadrer pour qu'il soit accessible et utilisable à long terme par les écoles.
Les projets d'aménagement paysager dans les écoles sont défendus par des enseignants et des parents passionnés. En raison du taux élevé de rotation de ces derniers, les nouveaux responsables de la communauté ne disposent pas d'informations sur les intentions initiales de conception du paysage. Le guide servira de fil conducteur entre les générations lorsque les élèves obtiendront leur diplôme et que leurs parents rejoindront d'autres conseils. Il aidera les nouveaux enseignants à se familiariser avec leur espace lorsque le personnel change d'école. Il offrira également des suggestions d'activités aux futurs enseignants dont le temps avec une classe est limité.
Nous espérons que le guide vert landED inspirera les éducateurs, les parents et les élèves à gérer le paysage, en élargissant la base des gardiens du savoir. En partageant le guide, l'esprit de l'architecte paysagiste restera dans la cour d'école, longtemps après que nous aurons terminé notre travail sous contrat.