Winter Bikeability

#130
Year: 
2017
Recipient: 
Erika Bullock
Amount: 
$1,500

Images from Sweden_ http://www.fourteenislands.com

EN_  WINTER BIKEABILITY

Erika Bullock; Master’s Candidate at University of Guelph Grant $1,500 

EN_The proposed course of study will explore the concept of winter bikeability and how it can be increased in Toronto with improved streetscape design.  Winter bikeability criteria will be synthesized and applied to comparable study sites in Toronto, Montreal, Minneapolis, Umea Sweden and Oulu Finland. Through evaluation of these criteria for each city a set of best practices will be developed and recommended for Toronto streetscape design.  It is anticipated that the results will provide direction for future planning of streetscapes in cities with cold climates and snow accumulation.

It is proposed that a paper will be published in the Journal of Transportation Research Part A: Policy and Practice, the Journal of Sustainable Cities and Society or the Journal of Landscape and Urban Planning, and presented at the 2017 IFLA/CSLA World Design Summit, if accepted. 


Updates_ Mises à jour

Erica Bullock's thesis can be viewed on the University of Guelph website: https://atrium.lib.uoguelph.ca/xmlui/handle/10214/10349

 


FR_  WINTER BIKEABILITY 

Erika Bullock; étudiante en maîtrise à l’Université de Guelph Bourse de 1 500 $

FR_ Le programme d’étude proposé explorera le concept du vélo hivernal et comment maximiser l’utilisation de ce dernier à Toronto en améliorant les paysages de rue. Les critères définissant le vélo hivernal seront synthétisés et appliqués à des sites d’étude comparables à Toronto, Montréal, Minneapolis, Umeå en Suède et Oulu en Finlande. Grâce à l’évaluation de ces critères pour chaque ville, un ensemble de pratiques exemplaires sera proposé pour la conception de paysages de rue à Toronto. Les résultats proposeront une orientation pour la planification future des paysages de rue dans les villes où le climat est froid et où la neige s’accumule.

Il est proposé de publier un article dans le Journal of Transportation Research Part A : Policy and Practice, le Journal of Sustainable Cities and Society ou le Journal of Landscape and Urban Planning, qui sera présenté lors du Sommet mondial 2017 IFLA/AAPC, si cette proposition est acceptée.