Outreach to Students Using Videos of Black Professionals

#172
Year
Recipient
Kaari Kitawi
Amount
$8,650

The recent events in the US and the agitation for justice and equality by the Black Lives Matter movement has forced every profession and organization to re-examine how their practices may have contributed to the discrimination and the exclusion of Blacks, Indigenous, and People of Color (BIPOC).  

While every profession can initiate programs to address issues of justice, equity, diversity and inclusion within their own organizations there is an opportunity for the allied professionals to pull together to make greater gains. One such issue is the low university enrolment of BlPOC students, particularly Black and Indigenous, in architecture, landscape architecture, and planning programs.

This proposal seeks to use storytelling through digital media to reach out to high schoolers. Videos featuring the career journeys of Black professionals in Canada in the fields of architecture, landscape architecture, and planning will be developed. The intention is threefold: 

  1. Make visible the underrepresented professionals in these fields. 
  2. Expose students to these careers and demonstrate how these professions intersect.
  3. For the students to see themselves reflected in these professions and encourage them to explore these careers. 

The videos’ wider audience reach will increase university enrolment and raise a new generation of Canadian Black architects, landscape architects, urban designers, and planners. 

Watch the videos here


Les récents événements aux États-Unis et l'agitation pour la justice et l'égalité du mouvement Black Lives Matter ont forcé chaque profession et chaque organisation à réexaminer comment leurs pratiques ont pu contribuer à la discrimination et à l'exclusion des Noirs, des indigènes et des personnes de couleur (BIPOC).  

Si chaque profession peut mettre en place des programmes pour traiter les questions de justice, d'équité, diversité et d'inclusion au sein de leurs propres organisations, il existe une opportunité pour les l'occasion pour les professionnels alliés de s'unir pour faire de plus grands progrès. L'un de ces problèmes est le faible taux d'inscription des étudiants noirs et indigènes dans les programmes d'architecture, d'architecture de paysage et de planification.

Cette proposition vise à utiliser la narration par le biais des médias numériques pour atteindre les lycéens. Des vidéos présentant le parcours professionnel de professionnels noirs au Canada dans les domaines de l'architecture, de l'architecture du paysage et de l'urbanisme seront développées. L'intention est triple : 

  1. Rendre visibles les professionnels sous-représentés dans ces domaines. 
  2. Exposer les étudiants à ces carrières et démontrer comment ces professions se croisent.
  3. Permettre aux étudiants de se voir reflétés dans ces professions et les encourager à explorer ces carrières. 

L'élargissement de l'audience des vidéos permettra d'augmenter le nombre d'inscriptions dans les universités et de former une nouvelle génération d'architectes, d'architectes paysagistes, d'urbanistes et de planificateurs noirs canadiens.