landED, an environmental education program 

#165
Year: 
2021
Recipient: 
Little Bluestem Landscape Architecture 
Amount: 
$3,675

EN_

landED is an environmental education program developed by Little Bluestem Landscape Architecture in response to the Call to Action from the LAF. The program introduces landscape architecture to school communities in Manitoba. Resources created to date include comprehensive lesson plans that fit within the Manitoba curriculum, teachers’ introductory guides to outdoor learning, and nature activity videos.

Continuing public engagement from 2020, landED will be presenting virtual, customized workshops to educators and students in Manitoba. Workshops will share the principles of placemaking, the value of outdoor education, and the need for systems literacy. Also addressed will be the physical and mental health benefits of well-designed outdoor space, exploring ways to maximize student engagement with minimal landscape space/availability.

landED supports dialogue between designers and educators by empowering participants with the tools of landscape architecture, as both parties work to create engaging, livable, and sustainable outdoor spaces for the next generation.

Product: landED would build on their current involvement to offer customized workshops for educators at the University of Manitoba and Manitoba Teachers’ Society Professional Development Day and Nature Summit.  An article for publication plus the results will be disseminated via social media campaigns. LACF will be acknowledged on the landED website (http://www.littlebluestemla.com/landed).


FR_

landED est un programme d’éducation environnementale développé par Little Bluestem Landscape Architecture en réponse à l’Appel à l’action du LAF. Le programme introduit l’architecture paysagiste dans les communautés scolaires du Manitoba. Les ressources créées à ce jour comprennent des plans de leçon complets qui cadrent avec le programme d’études du Manitoba, des guides d’introduction à l’apprentissage en plein air pour les enseignants et des vidéos d’activités en nature.

La participation continue du public à compter de 2020, landED présentera des ateliers virtuels personnalisés aux éducateurs et aux étudiants du Manitoba. Les ateliers partageront les principes de la création de lieux, la valeur de l’éducation en plein air et le besoin d’alphabétisation des systèmes. On abordera également les avantages pour la santé physique et mentale d’un espace extérieur bien conçu, en explorant des façons de maximiser l’engagement des élèves avec un espace paysager/une disponibilité minimales.

landED soutient le dialogue entre les concepteurs et les éducateurs en donnant aux participants les outils de l’architecture paysagiste, alors que les deux parties travaillent à créer des espaces extérieurs attrayants, habitables et durables pour la prochaine génération.

Produit : landED miserait sur sa participation actuelle pour offrir des ateliers personnalisés aux éducateurs à l’Université du Manitoba et à la Journée de perfectionnement professionnel de la Manitoba Teachers’ Society et au Sommet sur la nature.  Un article à publier et les résultats seront diffusés via les campagnes sur les médias sociaux. Le LACF sera reconnu sur le site Web de landED (http://www.littlebluestemla.com/landed).